Intervjuträning

Är du på väg till anställningsintervjun för ditt drömjobb? Då är det dags att slipa på intervjutekniken. Med ett träningsprogram får du öva både skriftligt och muntligt på telefon.

När du har kommit till intervju för ett jobb, har normalt 97% av alla som sökt redan uteslutits. Intervjun är ditt tillfälle att bekräfta och förstärka bilden du lämnat i din ansökan. Förutom att förstå dina meriter ännu bättre, vill den som träffar dig också få en mer personlig bild. Hur är du att jobba med? Skulle du till exempel passa in i arbetsgruppen, fungera som ledare, samarbeta väl med andra avdelningar eller kunna representera organisationen gentemot andra aktörer?

Förberedelser inför intervjun är viktigt. Det gäller att på kort tid ge ett bra intryck, ställa frågor och själv göra en bedömning av om du vill ha jobbet.

Kostnadsfri intervjuförberedelse och träning

Som medlem i Unionen har du möjlighet att kostnadsfritt boka in intervjuförberedelse. En komplett träning består av både en muntlig och en skriftlig del.

Så här går det till

I intervjuförberedelsen får du öva på de vanligast förekommande intervjufrågorna, både skriftligen och muntligen. Du väljer själv om du vill genomföra båda delarna eller bara en av dem. I den skriftliga delen får du i lugn och ro besvara ett antal vanligt förekommande intervjufrågor. Du får sedan skriftlig feedback på dina svar inom 24 timmar. I den muntliga delen övar du inför intervjun tillsammans med en professionell karriäragent som på telefon håller en träningsintervju med dig i cirka 30 minuter. Klicka på länken för att beställa en rabattkod som gör tjänsten kostnadsfri och för att komma igång.

Beställ intervjuförberedelse