Familjejuridisk rådgivning och avtal

Behöver du ett äktenskapsförord, testamente, samboavtal, hyresavtal, skuldbrev eller annat privatjuridiskt avtal? Som medlem i Unionen har du tillgång till juristbyrån Lexlys webbverktyg samt deras erfarna jurister.

Med Lexlys tjänst går det snabbt och enkelt att upprätta skräddarsydda juridiska avtal anpassade till dina unika behov och individuella förutsättningar. Du ställs inför de frågor en jurist ställer och utifrån svaren du ger skapas ett färdigt avtal som är juridiskt korrekt, och skickas direkt till din e-post. Kostnaden blir betydligt lägre än om du skulle anlita juristbyrå.

Som medlem i Unionen har du möjlighet att genomföra en kostnadsfri juridisk behovsanalys online och skriva valfria privatjuridiska avtal med 20 procent rabatt, online eller tillsammans med jurist. För dig som studentmedlem är det dessutom helt kostnadsfritt att upprätta ett hyresavtal.

För att använda medlemsförmånen, besök lexly.se/unionen eller ring på telefonnummer 0771-24 00 24 där Lexlys jurister finns tillgängliga för vägledning och rådgivning mån - tor 08-20, fre 09-17.