Belys ditt hållbarhetsarbete med ansvarsfullt.se

Du som är medlem i Unionen Egenföretagare får utan kostnad tillgång till ansvarsfullt.se i 3 månader och kan testa deras unika webbverktyg där du på egen hand enkelt kan belysa ditt hållbarhetsarbete.

Vad är ansvarsfullt.se?

Du får kostnadsfritt tillgång till det interaktiva verktyget ansvarfullt.se, så att du på tider som passar dig, kan genomlysa ditt företag inom områden som hållbarhet, kvalitet och CSR.  När du svarat på samtliga frågor har du möjlighet att jämföra ditt resultat med andra verksamheter i samma bransch. Du får också tillgång till olika metoder som gör det roligt och inspirerande att utvecklas och bli bättre. Som medlem i Unionen Egenföretagare får du även 25 % rabatt på årsavgiften, vilken innebär att du få tillgång till extra verktyg, rapporter samt rätten att använda sigillet ”Ansvarsfullt företag” i exempelvis upphandlingar, marknadsföring och dylikt. Årsavgiften ligger vanligtvis på 3 000 kr/år, vilket med rabatten på 25 % istället blir 2 250 kr/år exkl. moms.

Med ansvarsfullt.se får du:

• Rapporter (hållbarhet, CSR, osv.) för ditt företag, att använda i upphandlingar mm.
  • Ny kunskap inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och socialt ansvarstagande
  • Självskattning utifrån frågor som utgår från ISO-standards, men som förenklats och anpassats till mindre företag
  • Verktyg och metoder kopplade till olika frågor, på områden där du vill bli bättre
  • Möjlighet att jämföra ditt företag med andra i branschen eller landet
  • Material att använda för kompetensutveckling och inspiration
  • Chansen att bli sökbar för inköpare, samarbetspartners, nya kunder m fl som ni kan profilera er mot

Testa ansvarsfullt.se kostnadsfritt i 3 månader

Beställ en rabattkod från Företagslinjen, ange ditt personnummer. Koden ska anges när du registrerar ditt konto på ansvarsfullt.se/unionenegen, för att få tillgång till tjänsten kostnadsfritt i 3 månader.

Ja Nej