Affärscoachning för egenföretagare

Som medlem i Unionen Egenföretagare får du kostnadsfri tillgång till våra certifierade affärscoacher, som med stor erfarenhet av egenföretagande och entreprenörskap, coachar dig i ämnen som affärsutveckling, marknadsföring och försäljning.

Affärscoachningen utförs per telefon av affärscoacher som bl.a. är certifierade inom områdena affärsutveckling, marknadsföring och försäljning. Samtliga coacher har själva erfarenhet från företagande och entreprenörskap, vilket medför en stor förståelse kring de utmaningar man kan stöta på som egenföretagare.

Med ett coachande förhållningssätt hjälper vi dig att angripa frågor som: Hur ökar jag försäljningen av mina konsulttjänster? Hur kan jag nå ut till mina kunder med mitt erbjudande? Vad ska jag fokusera på i min verksamhet?

Passa även på att nyttja dina andra medlemsförmåner som kan hjälpa dig att utveckla ditt egenföretagande. Du kan exempelvis beställa hem Företagarguiden, optimera din linkedinprofil med Cruited, eller skriva juridiskt korrekta avtal med Avtal24.

Detta omfattas inte av affärscoachningen

Skattefrågor, bokföringsfrågor, arbetsrättsfrågor och arbetsgivarefrågor omfattas inte av affärscoachningen. Vid skattefrågor bör du kontakta Skatteverket. Om du har en anställning vid sidan av ditt egenföretagande, är du välkommen att kontakta vår fackliga rådgivning kring arbetsrättslig rådgivning som gäller dig personligen. Om du som arbetsgivare har frågor som gäller en anställd kan du kontakta en arbetsgivarorganisation

Boka affärscoachning

För att boka affärscoachning fyller du i formuläret nedan. Beskriv din situation, dina frågeställningar och utmaningar så gott det går. Det är viktigt att affärscoachen får tillräckligt med underlag för att kunna sätta sig in i ärendet och förbereda sig inför coachningstillfället.

När du fyllt i och skickat in formuläret, kommer vi först att gå igenom underlaget. Saknas något underlag, kommer vi att be dig komplettera. Därefter kommer vi att kontakta dig inom två arbetsdagar för att boka in en tid. Vi stämmer också av inriktning och mål med coachsamtalet samt, om nödvändigt, avgränsar ärendet.

Du som är medlem i Unionen Egenföretagare får nyttja affärscoachningen hur mycket du vill, så länge varje coachningssamtal rör en ny frågeställning och understiger 45 minuter.

Personnummer 12 siffror enligt ååååmmddxxxx

Ja Nej