Villkor för medlemskap i Unionen Egenföretagare

I Unionen Egenföretagares medlemskap ingår ett brett utbud av skräddarsydda tjänster för dig som driver eget eller tänker starta eget. Dessutom har du rätt till många av de förmåner som vanliga medlemmar i Unionen har. Här har du en sammanfattning av Unionen Egenföretagares villkor.

Medlemsavgift

Som medlem i Unionen Egenföretagare betalar du två avgifter, en förbundsavgift och en serviceavgift. Förbundsavgiften betalas av dig personligen och serviceavgiften betalas av företaget.

Ordinarie medlemsavgift

Förbundsavgift Serviceavgift
125 kr/mån 250 kr/mån exkl. moms

Mer om avgiften.

Allmänna villkor

Alla medlemmar i Unionen Egenföretagare omfattas av Unionens stadgar. Vi vill särskilt uppmärksamma dig på ett par saker som tas upp i stadgarna.

• Du behöver vara medlem i en svensk a-kassa, Unionens a-kassa eller någon annan, för att kunna få vår inkomstförsäkring.

• Om du även vill bli medlem i Unionens a-kassa behöver du skicka in en särskild inträdesansökan dit.

• Medlemmar i Unionen Egenföretagare kan inte vara dubbelorganiserade, med undantag för Teaterförbundet.

• Uppsägningstiden för medlemskapet.

Dessa allmänna villkor gäller tills vidare. Unionen förbehåller sig rätten att vidta ändringar i villkoren, då med avisering om kommande ändringar tre månader i förväg. Den vid var tid gällande versionen av dessa allmänna villkor finns publicerad på [www.unionen.se/egenforetagare ]. Medlem i Unionen är skyldig att hålla sig underrättad om gällande villkor och uppmanas därför ta del av information från Unionen, aviseringar på Unionens webbplats samt notiser och annan information om ändringar av gällande allmänna villkor.

A-kassa

Ingår ej i Unionen Egenföretagares medlemserbjudande. A-kassa tecknas separat. Medlemskap i en svensk a-kassa krävs för att Unionens inkomstförsäkring ska gälla. Till Unionens a-kassa.

Detta ingår i Unionen Egenföretagare

Unionen Egenföretagare erbjuder tjänster och produkter inom tre områden. Trygghet, affärverktyg och utveckling. Läs mer om varje del och dess villkor genom att klicka på aktuell produkt.

Trygghet (försäkringar)

Affärsverktyg

• Affärscoachning
    Du som är medlem i Unionen Egenföretagare får nyttja affärscoachningen hur mycket du vill, så länge varje coachningssamtal rör en ny frågeställning och understiger 45 minuter.
  • LinkedIn-granskning
    Linkedin-granskning via Cruited ingår kostnadsfritt i ditt medlemskap.
  • Affärsjuridisk rådgivning från advokatfirman Fylgia
    Affärsjuridisk rådgivning ingår med 10 kostnadsfria ärenden per år, en timme per ärende. Arbetsrättslig rådgivning ingår ej i detta erbjudande från advokatfirman Fylgia men du kan på olika sätt få hjälp av oss på Unionen i frågor kring arbetsrätt.
  • Avtal24 - skapa avtal digitalt
    Tillgång till avtal24:s webbverktyg för att skapa alla företagsavtal exkl. anställningsavtal inklusive äktenskapsförord kostnadsfritt. Klicka på länken för information om tjänsten samt vilka avtal som ingår.
  • Företagsupplysning
    Kreditinformation från UC Selekt, ej kreditupplysning. Beställs via företagslinjen.

Utveckling

Unionen

Alla medlemmar i Unionen Egenföretagare omfattas av Unionens stadgar och innefattas därmed även av Unionens generella tjänster, förmåner samt kurser och aktiviteter.

Ja Nej