Valberedare på regional nivå

error-triangle Created with Sketch.

Teknisk uppgradering den 18 maj

Idag den 18 maj kommer unionen.se att vara tillfälligt stängd för underhåll mellan kl. 17-19 eftersom vi uppgraderar våra tekniska system. Vi ber om förståelse och önskar välkommen åter!

Målgrupp Valberedare
Datum och ort 20 oktober 2021 2 dagar Stockholm
Sista anmälningsdag 13 september 2021

Att hitta rätt person för rätt förtroendeuppdrag i Unionen är kärnan i din roll som regional valberedare. Kursen ger dig djupare förståelse för rollen och kunskap om uppdraget att bereda val i en demokratisk organisation. Tillsammans diskuterar vi hur du och valberedningen kan arbeta för att få en så bred, mångfacetterad och kompetent styrelse som möjligt. Fokus ligger framförallt på att utveckla din förmåga att planera, analysera och intervjua kandidater.

Kursen riktar sig till dig som är nyvald valberedare, i mån av plats även till dig som tidigare blivit vald till uppdraget. (Kursen är ej för valberedare i klubb)

Ur innehållet

• Uppdraget som valberedare
  • Att rekrytera en förtroendevald – intervjusituation
  • Analys av kompetens och kriterier
  • Planering och genomförande av valberedningsuppdraget

Praktisk information

Datum: 20-21 oktober
Tid: samling på Stockholm Centralstation kl 10.00 med gemensam resa T&R till konferensstället.
Plats: Rönneberga Konferens
Anmälan: Sista anmälningsdag den 13 september, uppge i din anmälan om du har behov av specialkost pga allergi.

OBS! På grund av pandemin kan vi idag inte med säkerhet planera för en fysisk kurs. Beroende på hur situationen är i höst reserverar vi oss för att genomföra kursen digitalt via Teams.

Efter sista anmälningsdag skickas en bekräftelse med information om kursdagarna samt hur du bokar din resa genom vår resebyrå.
Kursen är kostnadsfri, traktamente och arvode utgår ej. Kursen är ej F-märkt.

Frågor om utbildningen och resebokning kontakta; Ann-Louise Kangas, 08-504 153 09, ann-louise.kangas@unionen.se

Välkommen!

Grundläggande uppgifter

Personnummerformat: ååååmmddxxxx.

Adressuppgifter

Ej obligatorisk uppgift

Anmäl flera kollegor

Max 512 tecken

Vi skickar ett mejl till dig som kvitto på att vi tagit emot din anmälan.

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg