Regionråd (årsmöte)

Helsingborg

Målgrupp

Arbetsplatsombud, Medlem, Förtroendevald

I april genomför Unionens 18 regioner sitt årsmöte, regionråd. På regionrådet väljer ombuden representanter till Unionens olika demokratiska organ och behandlar inkomna motioner.

Vilka är ombud?
På många arbetsplatser finns en Unionenklubb, klubben utser varje år ombud till regionrådet. Är ni flera medlemmar på din arbetsplats kan ni utse ert ombud. Du som är arbetssökande, studerande, egenföretagare eller är ensam medlem på arbetsplatsen har möjlighet att utse ditt ombud på ett medlemsmöte som regionkontoret kallar till i början av året.

Praktisk information

Årsmötet vänder sig till alla yrkesverksamma medlemmar i Unionens region Sydväst. Endast valda/inrapporterade regionrådsombud kan erhålla förlorad arbetsförtjänst och reseersättning för årsmötet från Unionen. Regionrådsombud har rösträtt på mötet.
På regionrådet väljs Unionen Sydvästs nya regionstyrelse vars uppdrag är att leda Unionen Sydvästs verksamhet och är regionens högsta beslutande organ. På regionrådet träffas ombuden och diskuterar aktuella och viktiga frågor, behandlar motioner och får en chans att träffas och utbyta erfarenheter.

Dagen bjuder på två årsmöten, ett för Unionens a-kassa och ett för Unionen Sydväst.

Plats: Marina Plaza Helsingborg
Datum: Torsdagen den 19 april 2018 12.00-18.00.

Sista anmälningsdag 9 april
Vid frågor kontakta ulrika.persson@​unionen.se

Meddela på anmälan om du har någon allergi.

Mer information kommer.

Välkommen
Unionen Sydväst

Anmäl senast
8 april!

Max 512 tecken.
Vi kan inte ta emot extra anmälningar i kommentarsfältet.

Vi skickar ett mejl till dig som kvitto på att vi tagit emot din anmälan

Kurstillfällen

Datum Längd Plats Anmärkning Anmäl senast