Ordförandekonferens

Målgrupp Klubbordförande
Datum och ort 19 november 2019 4 tim Stockholm
Sista anmälningsdag har passerat Om det finns fler tillfällen hittar du dem längre ner.
F-märkt Kursen är F-märkt, vilket innebär att du, som förtroendevald, får gå kursen med bibehållen lön. Tänk på att meddela din arbetsgivare senast två veckor i förväg.

Du får möjlighet att träffa klubbordföranden från andra arbetsplatser för utbyte av erfarenheter och kunskap. Vi informerar om och diskuterar aktuella ämnen.

Ordförandekonferens med demokrati och avtal som tema

Unionen Stockholms regionstyrelse bjuder in till en spännande dag för dig som är klubbordförande och arbetsplatsombud. Du får ta del av Unionens arbete och komma med dina åsikter inför avtalsrörelsen 2020. Regionstyrelsen berättar också om vad som beslutades och diskuterades på kongressen som hålls i oktober 2019. Inte minst får du möjlighet att träffa klubbordföranden från andra arbetsplatser för utbyte av erfarenheter och kunskap.

Kan inte du som klubbordförande/arbetsplatsombud gå får gärna någon annan från klubbstyrelsen komma.

Demokratikväll på Oscars

Demokratin utmanas just nu och merparten av människorna i världen lever i länder som inte räknas som demokratier. Internationella undersökningar visar dessutom att färre människor tycker att det är viktigt att leva i en demokrati. I Sverige sprider det sig samtidigt en negativ syn på medier, kultur och rättsväsende. Hot mot förtroendevalda, kulturarbetare och journalister är bara ett tecken på det. Under denna demokratikväll i samarbete med tidningen Vi diskuterar vi dessa frågor med kulturens hjälp. Vi hyllar demokratin och diskuterar hoten. Vi vill under kvällen sätta igång tankar, samtal och engagemang.

På kvällen medverkar

Emil Jensen, artist
Andreas Norlén, talman i Riksdagen
Rojda Sekersöz, regissör och estradpoet
Jenny Madestam, statsvetare
Elisabeth Åsbrink, författare och journalist
Lo Kauppi, skådespelare och regissör
Unn Edberg, chefredaktör för Vi (programledare)

Demokratikväll i samarbete med tidningen Vi

Tidningen Vi har en lång historia av att värna demokratiska värden. En humanistisk grundsyn och övertygelsen om alla människors lika värde har gått som en röd tråd genom hela vår över 100-åriga historia. Vi vet hur viktig den fria kulturen är för ett öppet samhälle.

Praktisk information

Datum: Tisdagen 19 november.
Tid: Klockan 13.00 -17.00. Från 18.00 - 21.00 är vi på Oscars.
Plats: ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm.

Oscarsteatern, Kungsgatan 63, Stockholm, t-bana T-Centralen.

Till Ordförandekonferensen bjuder vi på matig macka, uppge i anmälan om du har någon matallergi. På Oscars kan man köpa lite lättare förtäring.

Skriv i meddelandefältet om du inte kan närvara på Demokratikvällen på Oscars.

Aktiviteten är kostnadsfri. Sista anmälningsdagen är den 12 november.

Shape Created with Sketch.
Sista anmälningsdag har passerat.

Kurstillfällen

• Datum