Nätverket Teknikkvinnor Chef

Målgrupp Chef
Datum och ort 19 september 2019 2 tim Göteborg
Sista anmälningsdag 17 september 2019

Teknikkvinnor Chef är ett nätverk som helt och hållet utgår från medlemmarnas behov och önskemål. Nätverket bygger på ett samarbete mellan Teknikkvinnor och Unionen Chef. Det riktar sig till dig som identifierar dig som kvinna eller icke binär och som dessutom är lönesättande chef inom teknikområdet. Att vara medlem i Teknikkvinnor Chef är kostnadsfritt.

Workshop Inkluderande ledarskap

I denna workshop får du reflektera över din medvetenhet om inkludering, ditt ledarskap och ditt team. Du får också verktyg för att bli mer inkluderande och möjlighet att utbyta kunskap och erfarenheter för att utvecklas i ditt ledarskap.

Det finns forskning som visar att inkluderande team presterar bättre. Samtidigt kan det vara mer utmanande att leda ett heterogent än homogent team. Som chef kan du behöva anpassa sig eller gruppens arbetssätt, något som kan vara svårt men otroligt givande om du lyckas använda den mångfald av perspektiv eller egenskaper som finns i gruppen.

Praktisk information

Datum: 19 september 2019
Tid: 7.30 - 9.30, vi bjuder på frukost från 7.15
Plats: Unionen Göteborgs lokaler, Nordstadstorget 6

Kursen är kostnadsfri. Anmäl dig senast den 17 september. Uppge i anmälan om du har någon matallergi.

Om du har frågor: Katarina Atterström, katarina.atterstrom@unionen.se

Välkommen!

Grundläggande uppgifter

Personnummerformat: ååååmmddxxxx.

Adressuppgifter

Ej obligatorisk uppgift
Max 512 tecken

Vi skickar ett mejl till dig som kvitto på att vi tagit emot din anmälan.

Kurstillfällen

• Datum