Nätverket Teknikkvinnor Chef

Målgrupp Chef
Datum och ort 10 juni 2019 1 timme 30 min Stockholm
Sista anmälningsdag 4 juni 2019

Teknikkvinnor Chef är ett nätverk som helt och hållet utgår från medlemmarnas behov och önskemål. Nätverket bygger på ett samarbete mellan Teknikkvinnor och Unionen Chef. Det riktar sig till dig som identifierar dig som kvinna eller icke binär och som dessutom är lönesättande chef inom teknikområdet. Att vara medlem i Teknikkvinnor Chef är kostnadsfritt.

Ju förr desto bättre! - om stresshantering i en ny tid

Idag är de flesta av oss nåbara när som helst och var som helst. Vi sover mindre och arbetar mer, och allt fler får stress- och utmattningssymptom. Påverkas våra stressnivåer av digitaliseringen? Och vad kan vi i så fall göra åt det?

Under den här föreläsningen får du ökad förståelse för och inspiration till hur du kan få ihop livet, även när det är tufft. Du får motivation till att skapa nya beteenden och vanor som hjälper dig att hantera vardagen på ett sätt som är mer hållbart i längden. Föreläsaren Caroline Wiklund arbetar som stresscoach och ledarutvecklare på Unionen. Hon har under många år mött individer och grupper som upplevt ohälsosam stressbelastning och hjälpt dessa att hitta hållbara strategier för stresshantering på arbetsplatsen och även i privatlivet. Med den här föreläsningen vill hon skapa medvetenhet kring hur vi kan förhålla oss till vår omvärld på ett hållbart sätt och därigenom nå välmående.

Praktisk information

Datum: Måndagen 10 juni
Tid: 8.00-9.30, insläpp och frukost från 7.45.
Plats: Unionens konferenslokaler, Olof Palmes gata 17, Stockholm

Anmäl dig senast 4 juni. Meddela eventuella matallergier i din anmälan. Antalet platser är begränsat.

Nätverksträffen är kostnadsfri.

Varmt välkommen!
Teknikkvinnor Chef och Unionen Chef

Grundläggande uppgifter

Personnummerformat: ååååmmddxxxx.

Adressuppgifter

Ej obligatorisk uppgift
Max 512 tecken

Vi skickar ett mejl till dig som kvitto på att vi tagit emot din anmälan.

Kurstillfällen

• Datum