Klubbkonferens

Målgrupp Klubbstyrelse
Datum och ort 5 mars 2019 7 tim 30 min Karlstad
Sista anmälningsdag har passerat Om det finns fler tillfällen hittar du dem längre ner.
F-märkt Kursen är F-märkt, vilket innebär att du, som förtroendevald, får gå kursen med bibehållen lön. Tänk på att meddela din arbetsgivare senast två veckor i förväg.

Välkommen att träffa förtroendevalda från andra klubbar och få möjlighet till kompetensutveckling, aktuell information och erfarenhetsutbyte.

Avtalskravsinsamling

År 2020 löper avtalstiden ut för Unionens centrala kollektivavtal, då ska parterna omförhandla villkoren i det vi kallar avtalsrörelse. Inför konferensen får du som förtroendevald information, verktyg och möjlighet att förbereda dig inför att ha en medlemsdialog på din arbetsplats om viktiga frågor att driva i den kommande avtalsrörelsen. På konferensen går vi igenom förbundets arbete, er viktiga insats och samlar in avtalskrav från er som är förtroendevalda i regionen, till förbundet att driva i avtalsrörelsen.

Vi avslutar på kvällen i hockeyarenan med hockeytugg (mat) och matchen mellan Färjestad BK och Brynäs IF.

Praktisk information

Dag & tid: tisdag 5 mars kl 14.00 - ca 21.30, inkl. mat & hockey
Plats: konferens kl 14.00-18.00 på Färjestadstravet och mat & hockey mittemot i Löfbergs Arena, Norra Infarten, Karlstad

Anmäl dig senast 14 februari.
Uppge i din anmälan om du har någon matallergi och/eller om du eventuellt måste avvika före middagen kl 18.00 eller inte önskar delta på hockeymatchen.

Om du har frågor skicka ett mejl till kurser.varmland@unionen.se - eller kontakta vår kursadministratör på 054-13 70 08.

Välkommen med din anmälan till konferensen!

Shape Created with Sketch.
Sista anmälningsdag har passerat.

Kurstillfällen

• Datum