Internationellt ägande och fackligt inflytande

Målgrupp Förtroendevald
Datum och ort 9 september 2020 2 dagar Webbaserad kurs
Sista anmälningsdag har passerat Om det finns fler tillfällen hittar du dem längre ner.

Välkommen till ett digitalt kunskapsseminarium anordnat av TCO´s fackliga akademi. Seminariet hålls under två halvdagar och vänder sig till dig som är förtroendevald inom koncerner och företag med internationellt ägande.

Att ägarna sitter utanför landets gränser är vardag för allt fler på arbetsmarknaden. Hur kan vi som facklig organisation fortsätta vara relevanta? Vilka verktyg har vi och vad behöver vi utveckla? Lyssna till fackliga kollegor som hittat vägar framåt, dela egna erfarenheter med andra TCO-förbund och vässa strategierna för framtiden.

Ur innehållet

Vi kommer att ägna oss särskilt åt europeiska företagsråd (EWC) – ett användbart verktyg för inflytande och insyn i bolag som verkar i flera europeiska länder.

Medverkar gör Jean-Claude Le Douaron som länge undervisat om EWC på Europanivå samt Unionens internationella ombudsman Karin Ström.

Det blir presentationer, caselösning i mindre grupper och diskussioner om kulturkrockar som kan uppkomma när arbetstagare möts över nationella gränser.

Kostnad

Unionen står för kostnad av seminariet.

Praktisk information

Datum: 9-10 september
Tid: Eftermiddag dag 1 förmiddag dag 2
Plats: Digitalt via Zoom

Skriv gärna en motivering i kommentarsfältet varför du vill delta på kursen

Om du har frågor: lena.andersson@unionen.se

Shape Created with Sketch.
Sista anmälningsdag har passerat.