Internationellt ägande och fackligt inflytande

Målgrupp Förtroendevald
Datum och ort 6 november 2019 2 dagar Stockholm
Sista anmälningsdag 11 augusti 2019

Välkommen till ett kunskapsseminarium anordnat av TCO´s fackliga akademi. Seminariet vänder sig till dig som är förtroendevald inom koncerner och företag med internationellt ägande.

Att ägarna sitter utanför landets gränser är vardag för allt fler på arbetsmarknaden. Hur kan vi som facklig organisation fortsätta vara relevanta? Vilka verktyg har vi och vad behöver vi utveckla? Lyssna till fackliga kollegor som hittat vägar framåt, dela egna erfarenheter med andra TCO-förbund och vässa strategierna för framtiden.

Ur innehållet

Utveckling kan medföra många fördelar för arbetstagarna, som högre löner och en mer professionell arbetsgivare. Men också nya utmaningar i det fackliga arbetet.

Svensk arbetsrätt och lagstiftning går alltid att hävda, men det hindrar inte att utvecklingssamtal hålls på engelska via länk från ett annat land.

Hur lyckas man i mbl-förhandlingar när motparten är bakbunden av beslut som redan fattats högre upp och på en avlägsen plats?

Kostnad

Unionen står för kostnad av seminariet, som inkluderar alla lärandeaktiviteter, mat och boende på Bergendals kursgård i Sollentuna och transport mellan Cityterminalen och Bergendal t o r.

Vi står även för eventuell kostnad för resa till och från Stockholm samt eventuell förlorad arbetsinkomst.

Praktisk information

6 - 7 november 2019 Bergendal i Sollentuna, Stockholm

Anmäl dig senast 11 augusti

Skriv gärna en motivering i kommentarsfältet varför du vill delta på kursen.

Om du har frågor: lena.andersson@unionen.se

Grundläggande uppgifter

Personnummerformat: ååååmmddxxxx.

Adressuppgifter

Ej obligatorisk uppgift
Max 512 tecken

Vi skickar ett mejl till dig som kvitto på att vi tagit emot din anmälan.