Humor – på allvar en viktig del av vår arbetsmiljö

Målgrupp Chef, Egenföretagare
Datum och ort 28 maj 2020 3 tim Umeå
Sista anmälningsdag 29 april 2020

En föreläsning med Karin Adelsköld. Arbetsglädje skapas inte bara av meningsfulla uppgifter och positiv feedback, det innebär också att vi bokstavligen ser till att ha kul på jobbet. Men hur skapar vi en rolig arbetsplats? Vad kan du göra för att inspirera och leda med humor? Och hur kan vi använda skratt som strategi i en professionell miljö?

Kul på jobbet med Karin Adelsköld

Allt fler företagsledare och företagare upptäcker fördelarna med positiv organisationspsykologi för att skapa framgång för företaget. Forskningsresultaten är dessutom tydliga: Glada anställda presterar bättre, medarbetare som har kul är mindre stressade och kunder som får skratta köper mer. Humor är också den mest effektiva metoden för god arbetsmiljö och färre sjukskrivningar.

Ståuppkomikern och journalisten Karin Adelsköld lär dig humorns grunder, hur du skapar och implementerar en humorpolicy på arbetsplatsen och hur du kan öka förtroende och engagemang hos medarbetarna eller kunderna genom att skämta på rätt sätt.

Praktisk information

Datum: 28 maj 2020.

Tid: Unionen finns på plats från klockan 8.30 då det serveras kaffe/thé och en smörgås. Själva föreläsningen börjar klockan 9.00 och avslutas med lunch klockan 11.30.

Plats: Scandic Plaza, Umeå

Föreläsningen är kostnadsfri och vänder sig till dig som är chefsmedlem eller medlem som egenföretagare i Unionen Västerbotten.

Anmäl dig senast den 29 april 2020, uppge i anmälan om du har någon matallergi. OBS! Om du inte kommer att delta på lunchen ber vi att du uppger det i anmälan.

Vid frågor kontakta: vasterbotten@unionen.se

Välkommen med din anmälan!

Grundläggande uppgifter

Personnummerformat: ååååmmddxxxx.

Adressuppgifter

Ej obligatorisk uppgift

Anmäl flera kollegor

Max 512 tecken

Vi skickar ett mejl till dig som kvitto på att vi tagit emot din anmälan.

Kurstillfällen

• Datum