Humor – på allvar en viktig del av vår arbetsmiljö

Målgrupp Chef, Egenföretagare
Datum och ort 18 mars 2020 2 tim Luleå
Sista anmälningsdag 1 mars 2020

En föreläsning med Karin Adelsköld. Arbetsglädje skapas inte bara av meningsfulla uppgifter och positiv feedback, det innebär också att vi bokstavligen ser till att ha kul på jobbet. Men hur skapar vi en rolig arbetsplats? Vad kan du göra för att inspirera och leda med humor? Och hur kan vi använda skratt som strategi i en professionell miljö?

Kul på jobbet med Karin Adelsköld

Allt fler företagsledare och företagare upptäcker fördelarna med positiv organisationspsykologi för att skapa framgång för företaget. Forskningsresultaten är dessutom tydliga: Glada anställda presterar bättre, medarbetare som har kul är mindre stressade och kunder som får skratta köper mer. Humor är också den mest effektiva metoden för god arbetsmiljö och färre sjukskrivningar.

Ståuppkomikern och journalisten Karin Adelsköld lär dig humorns grunder, hur du skapar och implementerar en humorpolicy på arbetsplatsen och hur du kan öka förtroende och engagemang hos medarbetarna eller kunderna genom att skämta på rätt sätt.

Praktisk information

Datum: 18 mars 2020.
Tid: 08.00-09.30. Vi bjuder på hotellfrukost från kl 07.30.
Plats: Clarion Sense, Luleå.

Föreläsningen är kostnadsfri och vänder sig till dig som är chefsmedlem eller medlem som egenföretagare i Unionen Norrbotten.

Anmäl dig senast 01 mars.

Vid frågor kontakta malin.nordlund@unionen.se

Välkommen med din anmälan!

Grundläggande uppgifter

Personnummerformat: ååååmmddxxxx.

Adressuppgifter

Ej obligatorisk uppgift
Max 512 tecken

Vi skickar ett mejl till dig som kvitto på att vi tagit emot din anmälan.

Kurstillfällen

• Datum