Humor – på allvar en viktig del av vår arbetsmiljö

Målgrupp Chef, Egenföretagare

En föreläsning med Karin Adelsköld. Arbetsglädje skapas inte bara av meningsfulla uppgifter och positiv feedback, det innebär också att vi bokstavligen ser till att ha kul på jobbet. Men hur skapar vi en rolig arbetsplats? Vad kan du göra för att inspirera och leda med humor? Och hur kan vi använda skratt som strategi i en professionell miljö?

Kul på jobbet med Karin Adelsköld

Allt fler företagsledare och företagare upptäcker fördelarna med positiv organisationspsykologi för att skapa framgång för företaget. Forskningsresultaten är dessutom tydliga: Glada anställda presterar bättre, medarbetare som har kul är mindre stressade och kunder som får skratta köper mer. Humor är också den mest effektiva metoden för god arbetsmiljö och färre sjukskrivningar.

Ståuppkomikern och journalisten Karin Adelsköld lär dig humorns grunder, hur du skapar och implementerar en humorpolicy på arbetsplatsen och hur du kan öka förtroende och engagemang hos medarbetarna eller kunderna genom att skämta på rätt sätt.

Kurstillfällen

• Datum