Kurser och aktiviteter

Unionens utbud av kurser och aktiviteter kan variera mellan olika orter, anmäl dig i första hand till aktiviteter nära där du bor eller arbetar. Tänk på att när du söker på en målgrupp, exempelvis chef, visas endast unika aktiviteter för just den målgruppen. För att se alla aktiviteter nära dig, sök på din region.

Kurser och aktiviteter

Född mellan 1979 och 1993 – drar du nitlott eller vinstlott?

Målgrupp Ännu ej medlem
På vår informationsträff berättar vi om hur du kan tänka när du sparar, oavsett om det handlar om sparande på kort eller lång sikt. Vi berättar om vilka val som är viktiga att göra kring din pension redan nu och hur stor påverkan avgifter har. Vi pratar om hur allmän pension och tjänstepension fungerar och fördjupar oss i tjänstepensionen ITP, den tjänstepension du har om du jobbar på en arbetsplats med kollektivavtal. Har du kollektivavtal på din arbetsplats så har du redan ett flertal olika försäkringar. Har ni inte kollektivavtal, så berättar vi för dig vad du behöver tänka på. Vi går också igenom vad du behöver veta ur försäkringssynpunkt om du lever som singel, sambo eller gift och om du har eller får barn. Informationsträffen är kostnadsfri.

Kurstillfällen

• Datum