Avtal 2020 – regional avtalskonferens för dig som är medlem

Målgrupp Medlem
Datum och ort 26 februari 2019 2 tim Karlshamn
Sista anmälningsdag har passerat Om det finns fler tillfällen hittar du dem längre ner.

Tyck till om Unionens viktigaste avtalsfrågor. Nu är det dags för dig som medlem att berätta vilka frågor du tycker är viktigast och ska drivas i avtalsrörelsen 2020. Välkommen till din regionala avtalskonferens.

Vad tycker du är viktigt?

Vill du behålla flexibla arbetstider? Är det viktigaste att få tillräcklig kompetensutveckling? Eller prioritera stadig löneutveckling? Brinner du för jämställda löner? Det är dina åsikter, behov och önskemål om hur du vill ha det på jobbet som ligger till grund för vilka krav Unionen kommer ställa i kommande förhandlingar med arbetsgivarna.

Vad händer på avtalskonferensen?

På din regionala avtalskonferens får du höra om förutsättningarna inför avtalsrörelsen, möjlighet att göra din röst hörd, diskutera och prioritera avtalsfrågor tillsammans med andra engagerade medlemmar från olika branscher i regionen.

Avtalsrörelsen 2020

Under 2020 går de flesta av Unionens kollektivavtal om löner och allmänna villkor ut och det innebär att nya avtal ska förhandlas fram där dina anställningsvillkor ska försvaras och förbättras. Exempel på frågor som regleras är löneutveckling, tjänstepension, anställningsformer, semestertillägg, uppsägningstider, omställningsstöd och sjuklön.

Praktisk information

Datum: 26 februari 2019
Tid: 17.00 - 19.00
Plats: Karlshamn. Lokal meddelas senare.
Unionen bjuder på lättare förtäring.

Anmäl dig senast den 20 februari.
Uppge i anmälan om du har någon matallergi.

Om du har frågor: sydost@unionen.se

Shape Created with Sketch.
Sista anmälningsdag har passerat.

Kurstillfällen

• Datum