Avtal 2020 – regional avtalskonferens för dig som är förtroendevald

Målgrupp Förtroendevald
Datum och ort 1 mars 2019 4 tim Trollhättan
Sista anmälningsdag 22 februari 2019

Tyck till om Unionens viktigaste avtalsfrågor. Nu är det dags för dig som förtroendevald att berätta vilka frågor du och medlemmarna på din arbetsplats tycker är viktigast och ska drivas i avtalsrörelsen 2020. Välkommen till din regionala avtalskonferens.

Vad tycker ni är viktigt?

Vill ni behålla flexibla arbetstider? Är det viktigaste att få tillräcklig kompetensutveckling? Eller prioritera stadig löneutveckling? Jämställda löner? Det är era åsikter, behov och önskemål om hur ni vill ha det på jobbet som ligger till grund för vilka krav Unionen kommer ställa i kommande förhandlingar med arbetsgivarna.

Vad händer på avtalskonferensen?

På din regionala avtalskonferens får du höra om förutsättningarna inför avtalsrörelsen, möjlighet att göra din röst hörd, diskutera och prioritera avtalsfrågor tillsammans med andra engagerade förtroendevalda från olika branscher i regionen.

Avtalsrörelsen 2020

Under 2020 går de flesta av Unionens kollektivavtal om löner och allmänna villkor ut och det innebär att nya avtal ska förhandlas fram där era anställningsvillkor ska försvaras och förbättras. Exempel på frågor som regleras är löneutveckling, tjänstepension, anställningsformer, semestertillägg, uppsägningstider, omställningsstöd och sjuklön.

Praktisk information

Tillfället är kostnadsfritt och vänder sig både till medlemmar och till förtroendevalda i Unionen Skaraborg/Väst.

Datum och tid: 1 mars 2019 klockan 08.30 -13.00, fika från 8:15 och vi bjuder på lunch klockan 12.00
Plats: Unionens lokaler, Kungsgatan 57, Trollhättan
Övrigt: Parkering finns i parkeringshuset mitt emot kontoret, avgift per timme

Anmäl dig senast 22 februari, uppge i anmälan om du inte önskar äta någon lunch eller har någon matallergi.

Vid ev. avbokning av konferens eller lunch mejla Jessica Strandberg i god tid.

Frågor: jessica.strandberg@unionen.se

Välkommen med anmälan!

Grundläggande uppgifter

Personnummerformat: ååååmmddxxxx.

Adressuppgifter

Ej obligatorisk uppgift
Max 512 tecken

Vi skickar ett mejl till dig som kvitto på att vi tagit emot din anmälan.

Kurstillfällen

• Datum