Klubben på Alten hade superkul under sin första Unionenvecka

Den nybildade Unionenklubben på Alten i Göteborg var med på sin första Unionenveckan under vecka 38 2017. Ordförande Emma Wåström och vice ordförande Fredrik Alphonce var nöjda med sitt premiärdeltagande.

- Vårt mål under Unionenveckan var att informera om vår nystartade klubb och fördelarna med att vara Unionenmedlem. Därför synliggjorde vi oss genom att dela ut kampanjmaterial, bjuda på Delicatobollar och hembakta brownies samt prata med de som var nyfikna på oss och på Unionen i allmänhet, säger Emma Wåström.

- Det var superkul! Det kändes som ett lättsamt och naturligt sätt att träffa kollegor i våra nya roller som förtroendevalda.

Vad jobbar den nystartade klubben med för frågor?

- De viktigaste frågorna just nu är att lägga grunden för vår nystartade klubb, påbörja samarbetet med företagets ledning och att arbeta för att företagsinformation ska finnas tillgänglig på engelska.

Vad är det roligaste med att vara förtroendevald i Unionen?

- Det bästa med att vara förtroendevald på Unionen är att kunna bidra till att göra arbetslivet bättre för medlemmarna på Alten. Dessutom lär vi oss mycket, vilket både vi och våra medlemmar kommer ha nytta av.Emma Wåström.

Ja Nej