Framtidssäkrande förmåner marknadsförs i samband med Unionenveckan

Som stöd för alla arbetsplatsaktiviteter i samband med den 10-årsfirande och framtidsfokuserande Unionenveckan vecka 6 marknadsförs några av Unionens förmåner som ett sätt att framtidssäkra inkomsten, kompetensen respektive karriären.

Information

Unionenveckorna genomförs två gånger per år – en på våren under vecka 6 och en på hösten under vecka 38. Det här är en tid då hela förbundet kraftsamlar för att synas på arbetsplatserna och prata jobbfrågor och medlemskap. Vi träffar medlemmar och värvar nya, vi arrangerar aktiviteter och syns i annonser – allt för att berätta att vi finns, vad vi gör och varför man ska vara medlem.

Årets första Unionenvecka är vecka 6 och då passar Unionen på att uppmärksamma att vi fyller 10 år i år i samband med alla arbetsplatsaktiviter som klubbar, ombud och regionkontor genomför. Inte fira för firandets skull utan för att påminna om vad vi åstadkommit och varför vi bildades. För att ta vår gamla geniala idé om att samla krafterna för att förbättra villkoren på jobbet in i ett nytt århundrade. Framtidssäkra inflytandet.

Läs mer om temat för Unionenveckan vecka 6

Framtidssäkrande förmåner på tv och tavlor

Som ett stöd till alla aktiviteter på arbetsplatsrna marknadsförs några av tjänsterna och förmånerna i medlemskapet extra mycket under veckorna 5-7: Inkomstförsäkringen som framtidssäkrar inkomsten, studiestödet som framtidssäkrar kompetensen och LinkedIn-granskningen som framtidssäkrar karriären.

På webb-tv och tv (under OS!) sänds ett par reklamfilmer med hjältar som känner behov av att framtidssäkra inkomsten och kompetensen, och på digitala utomhustavlor i gallerior, tågstationer och citykärnor lyfts inkomstförsäkring, studiestöd och LinkedIn-granskning fram.

Storys och filmer i sociala medier

I samband med Unionenveckan och under hela året publiceras också olika storys och filmer på 10-temat i sociala medier, som 10 tips som ny på jobbet, 10 skäl att bli medlem, 10 nyord i arbetslivet, 10 kurser som Unionen kan betala, 10 framgångsrika rättsfall osv.

Alla storys och listor på 10-temat samlas allteftersom på kampanjsidan www.unionen.se/10

10-årsmejl till medlemmar

Inför Unionenveckan, vecka 5, får alla medlemmar ett e-postutskick som också uppmärksammar att Unionen fyller 10 år och bjuder på relaterad läsning. Till exempel genom att påminna om 10 förbättringar i medlemskapet sedan 2008 och bjuda på 10 tips för en jämställd arbetsplats för att knyta an till Unionens aktuella kampanj om att öka jämställdhetstakten.

Nyckelord:

Ja Nej