Fortsatt marknadsföring av Unionens inkomstförsäkring

Under hösten fortsätter Unionen påminna om att förbundets inkomstförsäkring är ett viktigt komplement till a-kassan som ger dig trygghet och mod att våga ta nästa steg i arbetslivet. I kampanjmixen lyfts även två andra medlemsförmåner, LinkedIn-granskning och mentor från mentorerna.se

Inkomstförsäkringen är ett av de skäl för medlemskap som många nya medlemmar anger, även i WIG-målgruppen högskoleutbildade. Och eftersom Unionen vill växa och bli en ännu starkare kraft fortsätter därför man därför under hösten att påminna om att inkomstförsäkringen kompletterar a-kassan så du kan få upp till 80% av tidigare inkomst.

Inkomstförsäkring beskrivs genomgående som en framgångsfaktor, en extra trygghet som gör att du vågar ta nästa steg i arbetslivet som du drömmer om. För att få en ”mix” i budskap och inte fokusera bara på inkomstförsäkringen lyfts även ett par andra medlemsförmåner fram som bidrar till ortsatta karriären, som LinkedIn-granskningen och den nya möjligheten att boka ett kostnadsfritt möte på mentorerna.se

Läs mer om LinkedIn-granskningen i medlemskapet

Läs mer om Unionens samarbete med mentorerna.se

Kampanjen innehåller korta reklamfilmer (se ovan) som visas på tv och webb-tv vecka 43–45 och 47–48. Digital annonsering på utvalda webbplatser fortsätter och det pratas inkomstförsäkring i egna kanaler i sociala medier.

Landningssida som marknadsförs överlag har adress www.unionen.se/inkomst  Där finns en räknesnurra för att se hur mycket extra ersättning inkomstförsäkringen kan ge.

Snurra och flyer bra att prata kring

Bra material att prata kring är flyern ”Trygg även utan jobb”, som berättar mer om villkoren för inkomstförsäkringen, och inkomstförsäkringssnurran där du kan ställa in din egen inkomst och se din extra ersättning från Unionens inkomstförsäkring.

Beställ "Trygg även utan jobb" från webbshoppen för trycksaker

Beställ inkomstförsäkringssnurran från webbshoppen för trycksaker

Nyckelord:

Ja Nej