Vecka 6 firar vi 10 år och framtiden

Unionen fyller 10 år 2018. Det vill vi passa på att uppmärksamma under första Unionenveckan, för att påminna om vad vi åstadkommit och varför vi bildades: För att ta vår gamla ”affärsidé” om att förbättra arbetslivet tillsammans in i ett nytt århundrade. Framtidssäkra inflytandet.

Information

Unionenveckorna genomförs två gånger per år – en på våren under vecka 6 och en på hösten under vecka 38. Det här är en tid då hela förbundet kraftsamlar för att synas på arbetsplatserna och prata jobbfrågor och medlemskap. Vi träffar medlemmar och värvar nya, vi arrangerar aktiviteter och syns i annonser – allt för att berätta att vi finns, vad vi gör och varför man ska vara medlem.

Hurra för framtiden!

Framtidens arbetsliv står högt på Unionens dagordning på många sätt. När vi förhandlar fram extra flexpension, när vi argumenterar för kompetensutvecklingens betydelse, när vi pratar om fenomenet att vobba, när vi öppnar popup-kontor i Brooklyn och när vi lyfter fram utmaningarna med den växande plattformsekonomin har vi hela tiden det nya digitala och globala arbetslivet i fokus. Vi är framtidens fack för framtidens medlemmar.

Beställ kampanjmaterial i vår webbshop

Hoppas ni vill vara med och fira både 10 år och framtiden på er arbetsplats under Unionenveckan. I vår webbshop för trycksaker kan ni beställa färdigpackade påsar och andra kampanjmaterial. Påsarna innehåller bland annat värvande material som berättar om 10 (!) saker i medlemskapet som framtidssäkrar inkomsten, kompetensen, karriären, villkoren, inflytandet med mera. I påsen finns också en specialupplaga av tidningen Kollegas framtidsnummer och en liten lista med 10 nyord i arbetslivet som inte fanns för 10 år sedan. Som vobba, flexpension och kombinatör.

Blicka både bakåt och framåt med 10-årsfika

Till vecka 6 kommer det precis som senaste Unionenveckorna finnas ett självinstruerande bildspel för att hålla ett kort fikamöte på arbetsplatsen. Denna gång för att fira Unionen 10 år och påminna om varför vi bildades och vad vi åstadkommit. Blicka bakåt men även framåt och prata om hur vi framtidssäkrar arbetsplatsen. Kontakta gärna regionkontoret för att höra vilket stöd ni kan få i samband med aktiviteten.

Ja Nej