Vecka 38 pratar vi kompetensutveckling

Höstens Unionenvecka är vecka 38 och kommer att vikten av komptensutveckling för att behålla konkurrenskraften i ett arbetsliv som förändras. Snart kan alla klubbar och ombud beställa färdigpackade påsar och andra kampanjmaterial för att synliggöra Unionen och kompetensfrågan på era arbetsplatser.

Information

Unionenveckorna genomförs två gånger per år – en på våren under vecka 6 och en på hösten under vecka 38. Det här är en tid då hela förbundet kraftsamlar för att synas på arbetsplatserna och prata jobbfrågor och medlemskap. Vi träffar medlemmar och värvar nya, vi arrangerar aktiviteter och syns i annonser – allt för att berätta att vi finns, vad vi gör och varför man ska vara medlem.

Beställ kampanjmaterial till Unionenveckan vecka 38 2017

”Kompetens ger kraft” är en av Unionens hjärtefrågor. Vi driver vikten av kontinuerlig kompetensutveckling i ett arbetsliv som förändras i snabb takt med globalisering och digitalisering.Genom att hela tiden kompetensutveckla dig ökar du företagets men också din egen konkurrenskraft. Du sitter säkrare på jobbet – eller kan lättare ta nästa steg i karriären, beroende på vad du själv vill. Eftersom Unionenveckan i grunden är en värvande aktivitet kommer det i samband med veckan en kampanj som påminner om att du som medlem i Unionen kan gå en kurs och få ersättning för böcker och avgifter från Unionens Studiestöd. Du kan få upp till 3 250 kronor per termin och 13 000 totalt om du läser språk, programmering, företagsekonomi, projektledning, retorik eller något annat som stärker din ställning i arbetslivet.

Hoppas ni vill vara med och synliggöra Unionen och kompetens på er arbetsplats i samband med Unionenveckan. Den 7 juni öppnar möjligheten att beställa färdigpackade mappar och andra kampanjmaterial framtagna särskilt för Unionenveckan. Alla klubbar och ombud får ett mejl i samband med att materialbeställningen öppnar. Håll utkik!

Ja Nej