Unionens "laxförsäkring" marknadsförs under vårspurten

För att locka många nya medlemmar ända fram till sommaren påminner Unionen om att inkomstförsäkringen är ett viktigt komplement till a-kassan för den som vill försäkra alla sina "laxar" vid arbetslöshet.

Framtidssäkra inkomsten. Bli medlem och få vår laxförsä... eh, inkomstförsäkring.

Inkomstförsäkringen är ett av skälen för medlemskap som många nya medlemmar anger, även i WIG-målgruppen högskoleutbildade. För att hålla antalet inträden uppe under slutspurten av våren fortsätter därför Unionen påminna om att inkomstförsäkringen kompletterar a-kassan så att du kan få upp till 80% av tidigare inkomst vid arbetslöshet.

Eftersom det har varit och är lönesamtalstider är vinklingen att den nya lön du förhoppningvis är nöjd med också ska försäkras ordentligt. Kampanjen innehåller bland reklamfilm på tv, webb-tv och Youtube där en superhjälte nöjt konstaterar att han har försäkrat "laxarna" som han fått efter lönesamtalet. Även på radio hörs den laxförsäkrade superhjälten under senare delen av maj.

Digital marknadsföring på utvalda webbplatser fortsätter och det pratas löpande inkomstförsäkring i egna kanaler i sociala medier.

Gillar du din lön? Se att att försäkra den så du kan få upp till 80% av tidigare inkomst vid arbetslöshet.

Kampanjsida för kampanjen är www.unionen.se/inkomst

Arbetsplatsmaterial

Bra material att prata kring ute på arbetsplatserna är flyern "Inkomstförsäkring!" (tnr 2653-2) och inkomstförsäkringssnurran (tnr 2263-5) där du kan ställa in din inkomst och se din extra ersättning.

Beställ från webbshoppen för trycksaker!