Unionen Student flörtar med vår organisationsidé under insparksperioden

Unionen är fackförbundet för ALLA tjänstemän i det privata arbetslivet, oavsett utbildning. Det uppmärksammar Unionen Student på ett hjärtligt sätt i samband med höstterminens start på högskolorna.

I samband med terminsstarten och insparksperioden väljer många nya studenter om de ska gå med i ett fackförbund och i så fall vilket. Unionens studentmedlemskap är mycket förmånligt med ett litteraturstipendium som kan betala kurslitteratur och kåravgifter med upp till 3 325 kronor, personlig intervjuträning plus de flesta andra förmåner som alla medlemmar i Unionen har. Allt för bara 100 kronor hela studietiden.

Knapp med  hjärta och texten AllaMen konkurrensen är tuff med en del Saco-förbund och det finns därför ett behov att även tydliggöra skillnaden i organisationsidé mellan att bara välkomna vissa examina och som Unionen vara fackförbundet där ALLA tjänstemän i det privata arbetslivet kan samla krafterna för att påverka och förbättra arbetsplatsen.

Unionen Student ute på högskolarna

I samband med höstens värvande studentveckor ute på högskolorna, med runt 125 planerade aktiviteter under veckorna 33–39, passar därför Unionen Student på att lyfta vår så kallade vertikala organisationsidé. I montrar, kampanjmaterial och sociala medier uppmärksammas att Unionen är fackförbundet där ALLA som siktar på jobb i det privata arbetslivet kan vara tillsammans, oavsett utbildning.

Ingenjörer kan vara ihop med samhällsvetare. Jurister med farmaceuter. Teknologer med personalvetare. Ekonomer med systemvetare. Och så vidare.

"Bli ihop med alla" är namnet på en värvande folder om både studentmedlemskapets innehåll och vår organisationsidé. Beställ i webbshoppen för trycksaker.

Värvningsfolder för Unionen Student