Studiestödet marknadsförs i samband med Unionenveckan

Höstens Unionenvecka har kompetenstema och i samband med detta kampanjar Unionen om att du som medlem kan få upp 13 300 kr till böcker och avgifter när du går kurser som stärker din ställning i arbetslivet.

Höstens Unionenvecka är som vanligt vecka 38 och då kraftsamlar hela förbundet med massor av företagsbesök av regionkontoren och aktiviteter på arbetsplatserna av klubbar och ombud . Temat denna gång handlar om vikten av kompetensutveckling genom hela arbetslivet för att hänga med och behålla konkurrenskraften i en digitaliserad och globaliserad värld. "Kompetens ger kraft" är av Unionens hjärtefrågor som drivits intensivt under hela valrörelsen. Läs mer om Unionens valkampanj Framtidssäkra kompetensen

Eftersom Unionenveckan är en värvande aktivitet ligger fokus i samband med vecka 38 på att du som medlem kan få upp till 13 300 kronor från Unionens Studiestöd, för bl a böcker och avgifter om du går kurser och utbildningar som stärker din ställning i arbetslivet. Till exempel i språk:

Kampanjmaterialet till Unionenveckan fokuserar på studiestödet och som stöd för alla arbetsplatsaktiviteter marknadsförs den unika medlemförmånen även på olika sätt. Det blir bland annat radiospotar på Megapol, NRJ, Radioplay med flera stationer, och reklamfilmer på Youtube. I sociala medier sprids både korta filmer och andra inlägg:

Inlägg om studiestödet i sociala medier

Fikakit för att prata kompetens

Till Unionenveckan har alla klubbar och ombud också kunna beställa ett självinstruerande bildspel för att hålla ett kort möte  och prata kompetensutveckling, till exempel på en fikarast. Beställ kompetensfikakitet i webbshoppen Kompetensfikabild

Värvande kampanjsida som hänvisas till i marknadsföringen har adress www.unionen.se/kompetens

Kampanjsida om studiesstödet

Shape Created with Sketch.

Unionenveckorna genomförs två gånger per år – en på våren under vecka 6 och en på hösten under vecka 38. Det här är en tid då hela förbundet kraftsamlar för att synas på arbetsplatserna och prata jobbfrågor och medlemskap. Vi träffar medlemmar och värvar nya, vi arrangerar aktiviteter och syns i annonser – allt för att berätta att vi finns, vad vi gör och varför man ska vara medlem.