Löneratorn och lönecoachningen marknadsförs i samband med Unionenveckan vecka 6 2019

I både material och kampanj under vårens Unionenvecka lyfts tjänster och förmåner fram som förbereder dig inför lönesamtalet. Som Löneratorn med Unionens marknadslöner och möjligheten att boka personlig lönecoachning via telefon.

Vårens Unionenvecka är som vanligt vecka 6 och den här gången är temat lön. En viktig jobbfråga inte bara för att lönen betalar räkningarna utan också för att den fungerar som en bekräftelse på att hur ens arbete uppskattas och värderas. Att vara nöjd med lönen är en viktig del av att trivas med jobbet. Extra aktuell är förstås frågan eftersom våren är lönesamtalstid för många och Unionen är på väg att dra igång insamlingsfasen inför nästa avtalsrörelse .

AltenklubbenSkrivbordsbesök och andra värvande aktiviteter

Unionenveckan handlar i första hand om massor av värvande företagsbesök av regionkontoren och aktiviteter på arbetsplatserna av klubbar och ombud . Alltifrån skrivbordsbesök och frukostseminarier till lunchträffar och kaffemoppar genomförs för att träffa anställda och ställa frågan om medlemskap. I år har hittills drygt 40 000 färdigpackade påsar beställts i förväg, med värvande material, tipslista inför lönesamtalet och ett specialnummer av Kollega på temat lön.

Löneratorn och lönecoachning marknadsförs

Löneratorn i mobilEftersom Unionenveckan är en värvande aktivitet fokuserar både material och kampanj på några tjänster och förmåner i medlemskapet som hjälper dig komma väl förberedd till lönesamtalet eller jobbintervjun.

Unionens undersökningar visar att 1 av 5 medlemmar inte förbereder sig inte alls och​ 2 av 3 förbereder sig mindre än 30 minuter. Detta trots att de som känner sig mer förberedda också var mer nöjda med resultatet.

Den ena tjänsten som marknadsförs är Löneratorn med Unionens marknadslöner som ger dig bättre koll på löneläget för ditt yrke och vad som påverkar lönesättningen. Lagom till Unionen nylanseras Löneratorn på Unionens webbplats men nås även i fortsättningen också via www.loneratorn.se.

Gå till Löneratorn

Den andra tjänsten som lyfts fram i samband med Unionenveckan är möjligheten som medlem att boka tid för personlig lönecoachning via telefon. En tjänst som lanserades fullt ut under 2018 och har blivit mycket uppskattad.

Lönecoachning i mobil

Läs mer om lönecoachningen​  ​

I filmer på TV4 Play och Youtube marknadsförs lönecoachningen under vecka 5 och 6 och både lönecoachningen och Löneratorn marknadsför med inlägg i sociala medier under veckorna 5-8.

Som ett sätt att "gröna upp" landet och på så sätt stötta alla arbetsplatsaktiviteter under Unionenveckan marknadsförs lönecoachningen även på digitala utomhusskyltar i köpcentrum, stationer och citykärnor på en lång rad orter veckorna 5-6.

Mötes-kit om lönMöteskit för klubbar att prata lön​

"Snacka om löneökning" är ett självinstruerande möteskit för klubbar och kontor som vill prata lön på arbetsplatsen. Bildspelet består av fakta, tips, diskussionsfrågor, lönequiz och en alldeles ny film om hur man kan vara med och tycka till inför den kommande avtalsrörelsen 2020.

Ladda hem möteskitet "Snacka om löneökning"