Inkomstförsäkringen marknadsförs som framtidstryggare

För att slutspurta 2018 och rivstarta 2019 när det gäller nya medlemmar påminner vi de närmaste veckorna om att inkomstförsäkringen är ett viktigt komplement till a-kassan för den som vill trygga framtiden.

Inkomstförsäkringen är ett av skälen för medlemskap som många nya medlemmar anger, inte minst i den viktiga målgruppen högskoleutbildade. För att slutspurta 2018 och rivstarta 2019 när det gäller inträden fortsätter därför Unionen påminna om att vår inkomstförsäkring kompletterar a-kassan så att du kan få upp till 80% av tidigare inkomst även om du har en högre lön. En trygghet inför framtiden.

slutplatta inkomstförsäkringsfilmKampanjen innehåller reklamfilmer med framtidsfunderande superhjältar, som visas på TV4 och TV4 Play med flera webb-tv-kanaler veckorna 51–52 och 1–3. Lagom inför årsskiftet kompletteras budskapet men allmän framtidsförhoppning om ett "Gott nytt jobb-år!".

Samtidigt fortsätter den löpande digitala marknadsföringen kring inkomstförsäkringen genom inlägg i sociala medier och i form av till exempel sökordsannonsering:

Arbetsplatsmaterial

flyer om inkomstförsäkringBra material när du vill prata inkomstförsäkring på arbetsplatsen är flyern "Inkomstförsäkring!" (tnr 2653-2) och inkomstförsäkringssnurran (2263-5) där du kan ställa in din inkomst och se din extra ersättning. Båda finns att beställa från Unionens webbshop för trycksaker.