Regionråd Unionen Skaraborg/Väst

Här hittar du information som rör Unionen Skaraborg/Västs regionråd, din regions årsmöte.

Vad är regionrådet?

Regionrådet är årsmötet i din  region . Här samlas deltagare från arbetsplatser över hela Skaraborg/Väst för att välja en ny regionstyrelse och besluta om motioner och annat som rör regionen. Inför regionrådet kan du  nominera  personer till uppdrag i regionen. Du kan också skicka in motioner.

Sista datum att  nominera  personer till regionala uppdrag: 31 januari.
Sista datum att skicka in motioner: 28 februari.

Praktisk information

Nästa  regionråd : Tisdagen den 16 april 2024 kl. 9.00–16.00.

Plats: Nabbensberg i Vänersborg.

Det är bara regionrådsombud som har rösträtt på mötet, men alla förtroendevalda och medlemmar i regionen är varmt välkomna som åhörare (i mån av plats).

Här kan du läsa mer och anmäla dig till regionrådet

Frågor om regionrådet?

Kontakta Jessica Strandberg på Unionen Skaraborg/Västs regionkontor

Underlag till regionrådet 2024

Här hittar du handlingar, årsberättelse med mera till regionrådet. Underlagen publiceras löpande, senast 14 dagar innan mötet äger rum.

Unionen Skaraborg/Västs styrelse

Nyfiken på vilka som leder regionen? På senaste regionrådet, i april 2023, valdes en ny regionstyrelse. De har uppdraget att leda regionen framåt utifrån Unionens gemensamma mål och medlemmarnas bästa. Ombuden som deltog på mötet valde också en ny valberedning , revisorer och flera andra uppdrag på regional nivå. Ta en titt på vilka här:

Välj regionrådsombud

Gör din och kollegornas röster hörda i Unionen! Skicka era representanter till regionrådet, så är ni med och röstar och påverkar beslut.