Årets Jobbhjältar

Unionen uppmärksammar klubbar och ombud som visat framfötterna, tänkt nytt och nått facklig framgång på arbetsplatsen.

Orange bild som visar gröna stjärnor - Årets Jobbhjältar

Vi uppmärksammar stordåd på jobbet

Varje år belönar Unionen några av våra 27 000 förtroendevalda som utmärkt sig genom att göra skillnad och förbättra saker på sin arbetsplats. Ett  ombud  eller en  klubb  som lagt ner själ och hjärta för att driva viktiga frågor, hitta nya lösningar eller öka den fackliga styrkan. Som uträttat stordåd på jobbet helt enkelt.

Nomineringstiden för Årets Jobbhjältar 2022 är slut. Juryn tackar för alla nomineringar och motiveringar. Vinnarna presenteras hösten 2022.

Kategorierna vi delar ut pris i:

Årets Eldsjäl

Vi tror att Årets Eldsjäl är någon som alltid ser till medlemmarnas bästa och hittar lösningar som är bra för alla parter på arbetsplatsen. Någon som värnar om en bättre arbetsmiljö eller någon som har gjort extraordinära insatser för medlemmar i enskilda fall.

Årets Nytänkare

Vi tror att Årets Nytänkare är en modig och påhittig förtroendevald som blickar framåt och vågar prova nya verktyg och nya vägar. ”Allt kan bli bättre” – Unionens motto – beskriver kanske den här personens inställning allra bäst.

Årets Uppstickare

Gammal är inte alltid äldst – även unga förtroendevalda eller den som är ny i sitt uppdrag har mycket att bidra med. Inte minst tack vare nyfikenhet och ett nytt perspektiv utifrån. Vi tror att Årets Uppstickare är någon som ser på gamla frågor med nya, utvecklande ögon.