Arbetsmiljövecka med lansering av online-yoga för medlemmar

Under arbetsmiljöveckan vecka 43 syns Unionen extra mycket på arbetsplatserna och pratar balans och en ny medlemsförmån i form av yogaklasser online marknadsförs i medlemsutskick och reklam.

Vecka 43 är det internationella arbetsmiljöveckan, i år med temat "Hållbart arbetsliv", och det kommer att märkas ute på medlemmarnas arbetsplatser och i marknadsföringen. Unionens regionkontor  genomför olika typer av aktiviteter kopplat till arbetsmiljöfrågorna, alltifrån balansföreläsningar till arbetsmiljöombudsbesök och "JMI-fikor". JMI står för Job Mass Index och är en enkel test på www.unionen.se/jmi där du svarar på några korta frågor och får ett värde på ditt välbefinnande i förhållande till din arbetsbelastning. Ett enkelt och effektivt sätt att väcka intresse och engagemang för frågor och arbetsmiljö och balans och starta en diskussion på arbetsplatsen. I sociala medier kommer JMI-mätaren marknadsföras under arbetsmiljöveckan (se film ovan).

Beställ flyer som marknadsför JMI-mätaren i webbshoppen för trycksaker

Ny medlemsförmån: online-yoga från oneOeight.com

Lagom till arbetsmiljöveckan lanseras en ny tillfällig medlemsförmån som bidrar till balans i livet: 20 utvalda yogaklasser från oneOeight.com, en global yogastudio online grundad av "Yoga Girl" Rachel Brathen, en svensk yogalärare, föreläsare, författare och serieentreprenör som rankas som en av de mest inflytelserika personerna i sociala medier inom hälsa och friskvård, med totalt över 3 miljoner följare.

Läs längre intervju med "Yoga Girl" Rachel Brathen

Förmånen lanseras till medlemmar i ett temamejlutskick och med reklam under vecka 43 och det blir annonser i medlemstidningen Kollega under hösten och vintern. I samband med arbetsmiljöveckan blir det också extern reklam med radiospotar, utomhustavlor och innehåll i sociala medier.

En värvande kampanjsida kommer att ha adressen www.unionen.se/yoga