Försäkringar för studenter

Som medlem i Unionen Student kan du teckna hemförsäkring hos If och olycksfallsförsäkring hos Bliwa. Försäkringarna är speciellt framtagna för att ge dig som studentmedlem ett omfattande försäkringsskydd under studietiden till en låg kostnad.

En omfattande hemförsäkring till ett lågt pris

Flyttat hemifrån för att plugga? Oavsett om du bor i egen lägenhet, som inneboende eller i studentkorridor behöver du ha en hemförsäkring. Unionen samarbetar med If för att du ska få ett förmånligt studentpris på hemförsäkring.

Ett viktigt skydd både hemma och på resa

Ifs hemförsäkring skyddar dina saker till ett värde upp till 1,5 miljoner kronor och du kan få skydd och ersättning vid till exempel brand, inbrott, stulen cykel och id-stöld. I försäkringen ingår en allrisk, så kallad drulleförsäkring, upp till 50 000 kronor. Din cykel är försäkrad upp till 35 000 kronor och du har 45 dagars reseskydd i hela världen. Du får även rättsskydd och ansvarsskydd hemma och på resa.

Ifs hemförsäkring för medlemmar i Unionen Student

• Fast pris – 75 kronor per månad
  • Ersätter upp till 1,5 miljoner kronor
  • 200 kronor att handla för i If Säkerhetsbutik när du köper hemförsäkring*

Teckna hemförsäkring

Teckna hemförsäkring hos If här

Studentrabatt på olycksfallsförsäkring

En olycksfallsförsäkring är bra för alla, men kanske lite extra bra under ett aktivt studentliv. Som ett komplement till din hemförsäkring kan du teckna en olycksfallsförsäkring hos Bliwa som ger dig ersättning om du råkar ut för en olyckshändelse. Försäkringen täcker kostnader som kan uppstå vid olyckan, om du till exempel behöver läkarvård, krishjälp eller behöver resa till behandlingen.

Därför ska du ha en olycksfallsförsäkring:

• gäller dygnet runt, i vått och torrt
  • ekonomisk ersättning och stöd om du råkar ut för en olycka
  • ersättning för dina utgifter (exempelvis läkarkostnader, taxikvitton, hjälpmedel)
  • ingen självrisk
  • ingen uppsägningstid

Du som är studentmedlem i Unionen kan teckna Bliwas olycksfallsförsäkring med 40 procent rabatt - du betalar bara 21 kronor i månaden.

Teckna olycksfallsförsäkring

Teckna olycksfallsförsäkring hos Bliwa här